PIOT Fundacja Przemysłu i Mody

Partnerzy Fundacji

Popyt na tanią odzież?

Rzeczpospolita opublikowała ostatnio artykuł, w którym prognozuje konieczność obniżania cen odzieży, wymuszoną ograniczeniem przez klientów wydatków konsumpcyjnych – w pierwszej kolejności wydatków na ubrania…

Punktem wyjścia dla diagnozy strategii sprzedaży wybranych sieci odzieżowych stała się informacja o działaniach podjętych przez brytyjską sieć Marks&Spencer – firma ta zdecydowała się obniżyć ceny 4 tys. artykułów średnio o 14%.... Przedstawiciele wiodących sieci odzieżowych w Polsce na dzień dzisiejszy nie widzą podstaw do podejmowania podobnych kroków i deklarują realizację standardowych działań promocyjnych, takich jak śródsezonowe przeceny czy posezonowe wyprzedaże…

Tezę o wzrastającym zainteresowaniu wśród nabywców odzieży tanimi produktami potwierdzają m.in. prezentowane w artykule wyniki badań przeprowadzonych przez Gfk Polonia, jak również dane zawarte w raporcie firmy PMR „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2011” (z wybranymi informacjami pochodzącymi z raportu i udostępnionymi przez e-gospodarka.pl można zapoznać się na naszym profilu na Facebooku). W ostatnim przypadku uwagę zwraca fakt, iż prognozowana dynamika wzrostu sprzedaży odzieży i obuwia w 2011r. w hipermarketach oraz marketach typu cash and carry (sprzedaż indywidualna) jest niższa zaledwie o 1,4% w stosunku do sieci odzieżowych i obuwniczych, które stanowią połowę wartości rynku odzieży i obuwia w Polsce. Co więcej, w grupie sieci sprzedaży najwyższy wzrost w okresie od maja 2010r. do maja 2011r. odnotowały dyskonty (38%) i outlety (20%).

Tymczasem, wg danych GUS, w okresie od stycznia do czerwca 2011r. sprzedaż detaliczna produktów zgrupowanych w kategorii ‘włókno, odzież, obuwie’ była wyższa o 17,4% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Czy zatem kupujemy taniej ale więcej? 

Załączone zdjęcia: