Producenci galanterii i odzieży wracają z Chin
dodano dnia 18.07.2020
Zmiany, jakim podlega branża odzieżowa – głównie krótkie serie oraz jeszcze krótsze terminy dostaw – wymuszają powolny odwrót producentów odzieży od lokowania produkcji w Chinach. Jeśli dodać do tego wysokie koszty transportu wyrobów oraz koszty pracy rosnące adekwatnie do wzrastającej świadomości potencjału Chińczyków , może się okazać, że dziś produkcja odzieży w kraju wcale nie musi być droższa niż w odległej Azji. Przedsiębiorcy, którzy rozważają przeniesienie produkcji do Polski, napotykają jednak na problemy związane z brakiem nowoczesnej infrastruktury przemysłowej, gwarantującej oczekiwaną jakość i wydajność produkcji oraz z równie istotnym brakiem wykwalifikowanych kadr.
Więcej na ten temat w artykule „Producenci wracają do Polski” opublikowanym w Dzienniku Gazeta Prawna.
Polecamy Lekturę
„Odzież. Budowa, własności i produkcja” to opracowane pod redakcją prof. dr inż. Włodzimierza Więźlaka kompendium wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z produkcją odzieży i innych wyrobów konfekcjonowanych. Książkę można nabyć w siedzibie dystrybutora – firmy Altex Consulting.
Dowiesz się także:
- z jakiego surowca szyć odzież roboczą
- jakiego typu projekty odzież do pracy sprawdzają się najlepiej
- jak zacząć szycie na skalę hurtową
- jakiego typu maszyny są najlepsze dla początkujących projektantów
Mentorzy polskiego przemysłu krawiecko kuśnierskiego:
Marka Brytyjka– to polski synonim galanterii skórzanej klasy premium. Firma zajmuje się sprzedażą akcesoriów modowych z materiałów skórzanych, skóro podobnych oraz dzianin. Wśród flagowych wyrobów skórzanych tej marki możemy zaliczyć, modne torby męskie, raportówki skórzane, teczki, plecaki oraz portfele. |
Realizacje: torby skórzane vintage
Klasyczna bryła, materiał skóra naturalna bydlęca, nici kaletnicze w całości obszywające torbę.
Takie torby skórzane typu vintage, przygotowaliśmy wraz z marką Brytyjka, której portfolio znajdziecie na stronie: https://www.brytyjka.pl/torby-ze-skory-naturalnej-cat-37.html
Masz pytania? Chcesz wykonać podobny projekt torby skórzanej?
Napisz do nas!
Skóra Vintage – materiał roku 2021
Nie bez przyczyny ten rodzaj skóry naturalnej został okrzyknięty fenomenem i trendem roku 2021. Torby męskie skórzane, szczególnie w stylu vintage. Jesteśmy ciekawi jak sprawdzą się projekty przygotowane przez Zespół Przemysłu Mody.
Warsztaty dziennikarskie dla branży mody
dodano dnia 18.02.2020
Budowanie marki w mediach, sprawdzone tricki w kontaktach z dziennikarzami, tajniki zawodu, kulisy pracy w redakcjach telewizyjnych, skuteczne sposoby na lepszą sprzedaż w firmie odzieżowej, ABC autoprezentacji, warsztaty przed kamerą.
Wszystko o czym muszą wiedzieć:
– pracownicy działów marketingu i PR,
– właściciele firm branży fashion,
– agencje eventowe,
– osoby odpowiadające za sprzedaż w firmie modowej,
– pasjonaci dziennikarstwa, którzy chcą zrobić karierę w mediach.
Warsztaty dziennikarskie to cykl 5 warsztatów prowadzonych przez cenionego eksperta – Pana Michała Tracza, dziennikarza radiowego i telewizyjnego, który relacjonował najważniejsze wydarzenia w kraju i na świecie.
Uczestnicy nauczą się nie tylko, jak prowadzić skuteczną komunikację z mediami, udzielać wywiadów, występować przed kamerą, ale też jak napisać nośne informacje prasowe i organizować atrakcyjne konferencje prasowe. Dzięki warsztatom każdy uczestnik będzie umiał odpowiedzieć na pytanie, czego oczekują dziennikarze i jak wykorzystać tę wiedzę, by odnieść sukces własny lub reprezentowanej przez siebie marki. Nasz ekspert podpowie też, jak w krótki i zwięzły sposób formułować zdania, by zyskać sympatię swoich słuchaczy.
Warsztaty skierowane są do osób, które zamierzają współpracować z mediami – w tym modowymi i life stylowymi – do tych, którzy myślą o założeniu własnej firmy odzieżowej. Podczas warsztatów praktyczne porady znajdą również osoby zamierzające rozpocząć pracę w branży odzieżowej bądź już pracujące w ramach fashion, w tym agencjach eventowych. Pan Michał Tracz kieruje swoje warsztaty również do tych, którzy marzą o pracy w mediach i chcą poznać zasady pracy dziennikarzy i tajniki zawodu.
Cały kurs składa się z następujących modułów:
MODUŁ I
- jak występować przed kamerą
- jak budować newsa
- czego oczekuje od nas dziennikarz
- jak zbudowany jest program informacyjny
- najważniejsze zasady w komunikacji z mediami
- jak pisać informacje prasowe
MODUŁ II
- poznaj oczekiwania dziennikarza względem rozmówców
- jasne i zwięzłe formułowanie myśli przed kamerą
- jak nie dać się sprowokować dziennikarzowi
- jak nie zostać zmanipulowanym
MODUŁ III
- Organizacja konferencji prasowej
- Social Media w biznesie
MODUŁ IV
- ćwicz rozmowę na żywo przed kamerą
- właściwy dobór słownictwa do odbiorcy
- jakie są rodzaje wywiadów
- techniki relaksu i koncentracji przed wejściem na wizję
MODUŁ V
- Jak dobrze wyglądać na wizji. Jakie kolory i strój lubi oko kamery
- Jakie warunki sprzyjają a jakie utrudniają udzielanie wywiadów
- Vademecum rzecznika prasowego i pracownika PR
- Kluczowe zagadnienia prawa prasowego
Między-klastrowe porozumienie o współpracy
W dniu 19 stycznia 2020 r. PIOT Fundacja Przemysłu i Mody reprezentująca Klaster Innowacyjnego Przemysłu i Mody podpisała Międzyklastrowe Porozumienie o Współpracy z Klastrem Innowacyjnych Nawierzchni Sportowych i Rekreacyjnych VERDE, deklarując tym samym współpracę przy tworzeniu i realizacji wspólnych projektów.
Realizacje współpracy:
Małe torby męskie w stylu vintage. Uszyte z materiałów o podniesionej wytrzymałości, a przy tym lekkich i przyjemnych w dotyku.
Takie torby męskie vintage, popularne są zwłaszcza latem i wiosną gdzie liczy się komfort użytkowania np. w trakcie wakacji, urlopu.
Materiały używane w szyciu toreb:
- tkaniny canvasowe – niezwykle wytrzymałe i pasujące do stylu vintage
- materiały techniczne – kodury, gore tex, niezwykle wytrzymałe i odporne na wodę
- skóry naturalne, np. skóra bawole, odporna na rozerwanie i bardzo stylowa
Mecenas sztuki galanteryjnej w rzemieślniczej formie
Jedną z nielicznych marek polskich trudniących się w dalszym ciągu ręcznym szyciem galanterii skórzanej jest Belveder.
Gdzie kupić polskie wyroby skórzane?
Zobaczcie strony producentów zweryfikowane przez naszych ekspertów.
Nauka dla Gospodarki
W dniach 5-7 grudnia 2019r. odbyła się w Łodzi IX Regionalna Konferencja „Nauka dla Gospodarki”. Celem tegorocznej edycji konferecji było przybliżenie idei komercjalizacji wiedzy jako jednego z aspektów współpracy nauki z biznesem, w tym m.in. odpowiedzi na pytania: gdzie można szukać wsparcia w zakresie komercjalizacji wiedzy, jaka jest rola Centrów Transferu Technologii funkcjonujących przy wyższych uczelniach, jaki jest stopień komercjalizacji badań w uczelniach i jakie są najczęstsze problemy, jakie napotykają naukowcy oraz przedsiębiorcy w zakresie komercjalizacji badań. W konferencji wzięli udział m.in. przedstawiciele PIOT Fundacji Przemysłu i Mody reprezentujący koordynatora Klastra Innowacyjnego Przemysłu i Mody.
Pierwszy dzień konferencji wypełniły prezentacje ilustrujące różne aspekty komercjalizacji wiedzy, zarówno z punktu widzenia środowiska nauki, jak i środowiska biznesu. Założenia programu Horizon 2020 przedstawiła Jolanta Pacura, Koordynator Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE. Swoimi doświadczeniami podzielili się: Michał Stefański, Dyrektor Zarządzający firmy MobileMS oraz Maciej Kozakiewicz, Pełnomocnik Rektora UŁ ds. współpracy z pracodawcami; dr M. Kozakiewicz przedstawił rezultaty projektu realizowanego na UŁ, w ramach którego pracownicy naukowi UŁ (promotorzy prac ) odbywali staże w przedsiębiorstwach z regionu łódzkiego, pozyskując w ten sposób wiedzę, jakie zagadnienia należy rozwijać w ramach prac dyplomowych by stanowiły one odpowiedź na zapotrzebowanie przemysłu. Środowisko nauki reprezentowali również dyrektorzy Centrów Transferu Technologii UŁ (Dariusz Trzmielak) oraz UM w Łodzi (Bartłomiej Grobelski) oraz naukowcy, którzy mają doświadczenia związane z pozyskiwaniem patentów. Interesującą prezentację na temat „Klastry jako narzędzie wdrażania innowacji – przyszłość polskiej polityki klastrowej” przedstawił Igor Mitroczuk, Radca Ministra Gospodarki ds. Polityki Klastrowej reprezentujący Departament Rozwoju Gospodarki w MG.
Dwa kolejne dni konferencji wypełniły warsztaty nt. „Komercjalizacja badań naukowych. Przygotowanie biznesplanów dotyczących komercjalizacji ” prowadzone przez Koordynatora Zespołu Rozwoju i Promocji Firm Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Dziękujemy za wsparcie organizacyjne wolontariuszom:
- Iza Nowakowska
- Tadeusz Brzozowski (Belveder)
- Karolina Nowak
- Aleksandra Kowalska (Plecaki.warszawa.pl)