Rynek Polski Galanterii Skórzanej i Tekstylni

Strona GłównaMapa StronyRedakcja

Producenci galanterii i odzieży wracają z Chin

dodano dnia 18.07.2020

Zmiany, jakim podlega branża odzieżowa  – głównie krótkie serie oraz jeszcze krótsze terminy dostaw – wymuszają powolny odwrót producentów odzieży od lokowania produkcji w Chinach. Jeśli dodać do tego wysokie koszty transportu wyrobów oraz koszty pracy rosnące adekwatnie do wzrastającej świadomości potencjału Chińczyków , może się okazać, że dziś produkcja odzieży w kraju wcale nie musi być droższa niż w odległej Azji. Przedsiębiorcy, którzy rozważają przeniesienie produkcji do Polski, napotykają jednak na problemy związane z brakiem nowoczesnej infrastruktury przemysłowej, gwarantującej oczekiwaną jakość i wydajność produkcji oraz z równie istotnym brakiem wykwalifikowanych kadr.

Więcej na ten temat w artykule „Producenci wracają do Polski” opublikowanym w Dzienniku Gazeta Prawna.

Polecamy Lekturę

„Odzież. Budowa, własności i produkcja” to opracowane pod redakcją prof. dr inż. Włodzimierza Więźlaka kompendium wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z produkcją odzieży i innych wyrobów konfekcjonowanych. Książkę można nabyć w siedzibie dystrybutora – firmy Altex Consulting.

Mentorzy polskiego przemysłu krawiecko kuśnierskiego:

BrytyjkaMarka Brytyjkato polski synonim galanterii skórzanej klasy premium. Firma zajmuje się sprzedażą akcesoriów modowych z materiałów skórzanych, skóro podobnych oraz dzianin. Wśród flagowych wyrobów skórzanych tej marki możemy zaliczyć, modne torby męskie, raportówki skórzane, teczki, plecaki oraz portfele.
polecam: Klara Mayzel

Realizacje: torby skórzane vintage

Klasyczna bryła, materiał skóra naturalna bydlęca, nici kaletnicze w całości obszywające torbę.

Takie torby skórzane typu vintage, przygotowaliśmy wraz z marką Brytyjka, której portfolio znajdziecie na stronie: https://www.brytyjka.pl/torby-ze-skory-naturalnej-cat-37.html

torby skórzane

Masz pytania? Chcesz wykonać podobny projekt torby skórzanej?
Napisz do nas!

skóra vintage

Skóra Vintage – materiał roku 2021

Nie bez przyczyny ten rodzaj skóry naturalnej został okrzyknięty fenomenem i trendem roku 2021. Torby męskie skórzane, szczególnie w stylu vintage. Jesteśmy ciekawi jak sprawdzą się projekty przygotowane przez Zespół Przemysłu Mody.

Warsztaty dziennikarskie dla branży mody

dodano dnia 18.02.2020

Budowanie marki w mediach, sprawdzone tricki w kontaktach z dziennikarzami, tajniki zawodu, kulisy pracy w redakcjach telewizyjnych, skuteczne sposoby na lepszą sprzedaż w firmie odzieżowej, ABC autoprezentacji, warsztaty przed kamerą.

Wszystko o czym muszą wiedzieć:

– pracownicy działów marketingu i PR,

– właściciele firm branży fashion,

– agencje eventowe,

– osoby odpowiadające za sprzedaż w firmie modowej,

– pasjonaci dziennikarstwa, którzy chcą zrobić karierę w mediach.

Warsztaty dziennikarskie to cykl 5 warsztatów prowadzonych przez cenionego eksperta – Pana Michała Tracza, dziennikarza radiowego i telewizyjnego, który relacjonował najważniejsze wydarzenia w kraju i na świecie.

Uczestnicy nauczą się nie tylko, jak prowadzić skuteczną komunikację z mediami, udzielać wywiadów, występować przed kamerą, ale też jak napisać nośne informacje prasowe i organizować atrakcyjne konferencje prasowe. Dzięki warsztatom każdy uczestnik będzie umiał odpowiedzieć na pytanie, czego oczekują dziennikarze i jak wykorzystać tę wiedzę, by odnieść sukces własny lub reprezentowanej przez siebie marki. Nasz ekspert podpowie też, jak w krótki i zwięzły sposób formułować zdania, by zyskać sympatię swoich słuchaczy.

Warsztaty skierowane są do osób, które zamierzają współpracować z mediami – w tym modowymi i life stylowymi – do tych, którzy myślą o założeniu własnej firmy odzieżowej. Podczas warsztatów praktyczne porady znajdą również osoby zamierzające rozpocząć pracę w branży odzieżowej bądź już pracujące w ramach fashion, w tym agencjach eventowych. Pan Michał Tracz kieruje swoje warsztaty również do tych, którzy marzą o pracy w mediach i chcą poznać zasady pracy dziennikarzy i tajniki zawodu.

Cały kurs składa się z następujących modułów:

MODUŁ I

  • jak występować przed kamerą
  • jak budować newsa
  • czego oczekuje od nas dziennikarz
  • jak zbudowany jest program informacyjny
  • najważniejsze zasady w komunikacji z mediami
  • jak pisać informacje prasowe

MODUŁ II

  • poznaj oczekiwania dziennikarza względem rozmówców
  • jasne i zwięzłe formułowanie myśli przed kamerą
  • jak nie dać się sprowokować dziennikarzowi
  • jak nie zostać zmanipulowanym

MODUŁ III

  • Organizacja konferencji prasowej
  • Social Media w biznesie

MODUŁ IV

  • ćwicz rozmowę na żywo przed kamerą
  • właściwy dobór słownictwa do odbiorcy
  • jakie są rodzaje wywiadów
  • techniki relaksu i koncentracji przed wejściem na wizję

MODUŁ V

  • Jak dobrze wyglądać na wizji. Jakie kolory i strój lubi oko kamery
  • Jakie warunki sprzyjają a jakie utrudniają udzielanie wywiadów
  • Vademecum rzecznika prasowego i pracownika PR
  • Kluczowe zagadnienia prawa prasowego

Międzyklastrowe porozumienie o współpracy

W dniu 19 stycznia 2020 r. PIOT Fundacja Przemysłu i Mody reprezentująca Klaster Innowacyjnego Przemysłu i Mody podpisała Międzyklastrowe Porozumienie o Współpracy z Klastrem Innowacyjnych Nawierzchni Sportowych i Rekreacyjnych VERDE, deklarując tym samym współpracę przy tworzeniu i realizacji wspólnych projektów.

Realizacje współpracy:

Małe torby męskie w stylu vintage. Uszyte z materiałów o podniesionej wytrzmałości, a przy tym lekkich i przyjemnych w dotyku.

Takie torby męskie vintage, popularne są zwłaszcza latem i wiosną gdzie liczy się komfort użytkowania np. w trakcie wakacji, urlopu.

torba męska

Nauka dla Gospodarki

W dniach 5-7 grudnia 2019r. odbyła się w Łodzi IX Regionalna Konferencja „Nauka dla Gospodarki”. Celem tegorocznej edycji konferecji było przybliżenie idei komercjalizacji wiedzy jako jednego z aspektów współpracy nauki z biznesem, w tym m.in. odpowiedzi na pytania: gdzie można szukać wsparcia w zakresie komercjalizacji wiedzy, jaka jest rola Centrów Transferu Technologii funkcjonujących przy wyższych uczelniach, jaki jest stopień komercjalizacji badań w uczelniach i jakie są najczęstsze problemy, jakie napotykają naukowcy oraz przedsiębiorcy w zakresie komercjalizacji badań. W konferencji wzięli udział m.in. przedstawiciele PIOT Fundacji Przemysłu i Mody reprezentujący koordynatora Klastra Innowacyjnego Przemysłu i Mody.

Pierwszy dzień konferencji wypełniły prezentacje ilustrujące różne aspekty komercjalizacji wiedzy, zarówno z punktu widzenia środowiska nauki, jak i środowiska biznesu. Założenia programu Horizon 2020 przedstawiła Jolanta Pacura, Koordynator Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE. Swoimi doświadczeniami podzielili się: Michał Stefański, Dyrektor Zarządzający firmy MobileMS oraz Maciej Kozakiewicz, Pełnomocnik Rektora UŁ ds. współpracy z pracodawcami; dr M. Kozakiewicz przedstawił rezultaty projektu realizowanego na UŁ, w ramach którego pracownicy naukowi UŁ (promotorzy prac ) odbywali staże w przedsiębiorstwach z regionu łódzkiego, pozyskując w ten sposób wiedzę, jakie zagadnienia należy rozwijać w ramach prac dyplomowych by stanowiły one odpowiedź na zapotrzebowanie przemysłu. Środowisko nauki reprezentowali również dyrektorzy Centrów Transferu Technologii UŁ (Dariusz Trzmielak) oraz UM w Łodzi (Bartłomiej Grobelski) oraz naukowcy, którzy mają doświadczenia związane z pozyskiwaniem patentów. Interesującą prezentację na temat „Klastry jako narzędzie wdrażania innowacji – przyszłość polskiej polityki klastrowej” przedstawił Igor Mitroczuk, Radca Ministra Gospodarki ds. Polityki Klastrowej reprezentujący Departament Rozwoju Gospodarki w MG.

Dwa kolejne dni konferencji wypełniły warsztaty nt. „Komercjalizacja badań naukowych. Przygotowanie biznesplanów dotyczących komercjalizacji ” prowadzone przez Koordynatora Zespołu Rozwoju i Promocji Firm Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji Uniwersytetu Adama Mickiewicza.